Denne annonsen har utløpt.
Hva får du jobbe med hos oss?
Bufdir; Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet, er en organisasjon med god driv på digitalisering og stor vilje til å gjennomføre endringer. Bufdir er i en spennende og utfordrende fase, med store utviklingsoppgaver foran seg og det skal nå ansettes en Produkteier for Bufdir.no til å sette sitt preg på videre utvikling. Bufdir.no har et stort antall brukere og tilbyr ettertraktet og samfunnsviktig informasjon.
Avdelingen web og digitale løsninger, er ansvarlig for strategisk utvikling og koordinering av eksisterende og nye digitale tjenester. Vi er en stor og engasjert gjeng med bred fagkompetanse. Her er det stor takhøyde, og gode faglige diskusjoner som du blir en naturlig del av. I tillegg er vi opptatt av å ha et godt sosialt fellesskap.
Som Produkteier vil du få ansvar for et stort spenn i oppgaver fra å utarbeide produktstrategi og veikart/roadmap, til mer operative oppgaver som prioritering av backlog.
Viktige oppgaver og ansvar i rollen:
- Tydelig kommunisere visjon, mål og å bryte dette opp i veikart
- Sikre god målstyring, effektive prosesser og fokus på suksess
- Sikre leveranse av produkter og løsninger til riktig tid, med brukernes behov i sentrum
- Bidra til kontinuerlige kvalitets- og forbedringsprosesser, og herunder til god teknisk løsnings-struktur
- Sikre god og jevnlig dialog mellom utviklingsteam og leverandør av drifts- og skytjenester
- Påse at produkter og løsninger har god synlighet for brukere og i ulike søkemotorer
- Sikre god balanse mellom ferdigstilling og kontinuerlig lansering
En viktig faktor for å lykkes i denne rollen er å kunne samarbeide godt med personer i både din egen og andre avdelinger. Du må like å sette deg inn i, og forstå organisasjonen, holde deg oppdatert på hva som skjer og rører seg, og kunne fange opp og oversette disse behovene til digitale utviklingsoppgaver.
Hva slags bakgrunn har du?
Vi ser etter deg som har høyere relevant utdanning. Du har minimum 3 års erfaring og god teknisk og digital forståelse, og kan vise til erfaring som produkteier, produktleder, scrum master eller lignende. Du har gjerne erfaring fra å jobbe i, eller med, større virksomheter. I tillegg snakker og skriver du på en presis og klar måte, og du er vant til å presentere analyser og beslutningsgrunnlag på en lettfattelig og forståelig måte også for de med annen fagbakgrunn enn deg selv.
Du må ha god kunnskap om og erfaring med
- Smidige utviklingsrammeverk og metodikker, som f.eks Scrum, Kanban og Lean Startup. Du forstår hvilken metodikk som passer oss best til hvilken tid, og styrer teamet etter det.
- Produktlanseringer, gjerne i større organisasjoner
Det er i tillegg en stor fordel om du har god kunnskap om og erfaring med flere av disse områdene:
- Søk (gjerne elasticsearch) og søkeoptimalisering
- GDPR/innebygd personvern
- Ledende CMS'er, gjerne Episerver
- Universel utforming og WCAG 2.1
- Google Analytics og Google Tag Manager
- Brukersentrert design
Du knytter lett relasjoner til andre. Du skaper engasjement rundt fagområdet ditt og utstråler faglig trygghet. Du er ikke redd for å ta beslutninger og er selvdreven, og jobber på en strukturert måte. Du er glad i å se sammenhenger, og jobber med langsiktige mål for øye.
Hva får du hos oss?
Har du lest helt hit, er jobben forhåpentligvis interessant for deg. Du får være med på å løfte oss slik at vi kan gi barn, unge og familier et enda bedre tilbud, og det mener vi har en stor verdi i seg selv. Men du får selvsagt også lønn! Nøyaktig hvor mye du får i året avhenger av kvalifikasjonene dine, men den vil ligge mellom 700 000 - 900 000 kr. Du vil få stillingskoden seniorrådgiver.
I tillegg får du alle godene ved å være ansatt i staten, som fleksitid og sommertid. Du får også medlemskap i Statens pensjonskasse, noe som blant annet innebærer en god tjenestepensjonsordning. Vi har også ordninger for kurs og videreutdanning, og du får mulighet til å trene i arbeidstiden.
Les dette før du søker!
Gi oss et godt bilde av deg!
Når vi velger ut kandidater, er det viktigste for oss å vite at du kan gjøre jobben godt om du får den. Når du fyller ut informasjonen om deg selv, er det viktig at du beskriver hva du har gjort tidligere, konkrete resultater du har oppnådd og andre ting du synes er relevante. Da får vi et så rettferdig bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som kan ulike ting, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulike ting i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har, og vi kaller inn minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Håvard A. Skaug på telefon 991 59 967.
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet - Bufdir
Om oss
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten. Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå.
Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 03.04.2022 | |
Stillingsnavn | Produkteier | |
Oppdragsgiver | Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet - Bufdir | |
Arbeidssted | Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo, Norge | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 03.04.2022 22:11 |